Yukampus
Yukampus pengguna blogger pengumpul blog zombie untuk YuKampus, OmXiaomi, JuruKristen, OppoDito, BroSamsung

Pengertian Apa Itu Muslim dan Muslimah?

Maksud sebenar Islam ialah penerimaan pemandangan atau keadaan yang pertama kali ditolak atau tidak diterima. Dalam Al-Quran, Islam, sering ditafsirkan kemahuan seseorang untuk menjalankan mandat daripada Tuhan dan
Ikut dia.

"Muslim" adalah sebuah negara Islam. Ini terpakai kepada orang-orang yang sanggup (sanggup) untuk menjalankan perintah Allah dan mengikutinya. "Ibrahim bukan seorang Yahudi mahupun Kristian, tetapi dia adalah seorang yang benar baru berserah diri (kepada Allah) dan sudah tentu bukan dari golongan orang musyrik." 3:67. Dua perkataan mengambil makna khas selepas
tahu mesej yang disampaikan oleh Nabi Muhammad.

mesej yang disampaikan di dalam Muhammad Islam dinamakan, dan mendakwa percaya mesej beliau adalah Islam. cara Islam seseorang yang mengikuti ajaran Muhammad dan percaya ia adalah benar.

Pemahaman Islam boleh pakar bedah dari dua aspek, iaitu aspek bahasa dan istilah. Dari segi bahasa, Islam berasal dari perkataan Arab yang bermaksud lima selamat, sejahtera dan damai. Berkata lima aslama kemudian ditukar ke dalam bentuk yang bermakna keyakinan dalam tanda damai. Oleh itu orang-orang yang menyerah diri, ketaatan dan kepatuhan kepada Tuhan. Ia merujuk kepada sebagai orang Islam.

Dari keterangan, ia boleh disimpulkan bahawa perkataan Islam dari segi bahasa bermaksud ketaatan, penyerahan, ketaatan dan kepercayaan kepada Allah SWT. dalam usaha untuk mencari keselamatan dan kebahagiaan di dunia dan akhirat. Ini dilakukan dalam kesedaran diri dan kehendak, bukan paksaan atau berpura-pura menjadi, tetapi sebagai panggilan alam diri mereka sebagai dalam kandungan telah ketaatan dan penyerahan kepada Allah diisytiharkan.

Memahami Islam dari segi bersuara, ramai pakar menentukan ia; termasuk Dr. Harun Nasution Prof .. Katanya, mengikut terma-terma Islam (Islam sebagai agama) adalah agama yang ajaran disebarkan kepada masyarakat manusia melalui Nabi Muhammad. utusan. Islam, sebenarnya, membawa ajaran yang tidak hanya biasa dengan satu tangan, tetapi biasa dengan pelbagai aspek kehidupan manusia.


Sementara itu, Maulana Muhammad Ali berkata bahawa Islam adalah agama keamanan; dan dua kursus utama iaitu kesatuan atau keesaan Allah dan persaudaraan manusia adalah bukti hidup bahawa Islam selaras benar dengan namanya. Islam bukan sahaja sebagai agama seluruh nabi Allah, seperti yang dinyatakan dalam Al-Quran, tetapi nyatakanlah dalam segala pematuhan tidak sedar penuh dengan undang-undang Allah.

Dalam masyarakat Barat, Islam sering dikaitkan dengan istilah Muhammadanism dan Mohammedan itu. istilah ini kerana pada umumnya atas nama agama di luar Islam kekal sebagai nama pengasasnya. Sebagai contoh, dalam agama Majusi Parsi sana. Agama ini adalah berdasarkan kepada nama pengasasnya, Zarathustra (W.583 BC). agama lain, seperti Buddha, agama yang dikaitkan dengan tokoh pengasasnya, Siddhartha runimas Gautama Buddha (lahir 560 SM). Dengan cara yang sama, nama agama Yahudi yang disalin kepada orang Yahudi (Yahudi) yang datang dari negeri Yehuda (Judea) atau Yehuda.

Sebutan istilah Muhammadanism dan Mohammedan untuk Islam, bukan sahaja tidak mencukupi, tetapi pada dasarnya ia adalah satu kesilapan besar. Istilah ini boleh membayangkan bahawa Islam yang dimaksudkan Muhammad atau kultus Muhammad, sebagaimana perkataan memberi maksud agama Buddha diasaskan oleh Siddhartha Gautama Buddha atau memahami asal-usul Siddhartha Gautama. Analogi dengan nama agama-agama lain tidak mungkin bagi Islam.

Berdasarkan keterangan itu, mengikut istilah Islam merujuk kepada agama yang berasal dalam wahyu yang datang dari Allah swt, bukan manusia / Nabi Muhammad. Kedudukan nabi dalam Islam diiktiraf sebagai orang yang ditugaskan untuk Allah.

https://weheartit.com/entry/357675611
https://weheartit.com/entry/357675630
https://weheartit.com/entry/357675640
https://weheartit.com/entry/357675644
https://weheartit.com/entry/357675649
https://weheartit.com/entry/357675655

 

Yukampus
Yukampus  pengguna blogger pengumpul blog zombie untuk YuKampus, OmXiaomi, JuruKristen, OppoDito, BroSamsung

Comments